Aileron Consultancy & Interim

FOUNDER


Freek Klijnsma

Na een studie Hotel Management en het vervullen van de militaire dienstplicht heeft Freek zich al snel gericht op sales en marketing en volgde een carrière in diverse Salesfuncties in de Horeca en in de Optiek Industrie voor organisaties als Rodenstock BV en Carl Zeiss BV. In 1996 kwam hij aan aanraking met de Pet Industrie, zijn interesse in deze branche was al snel gewekt en hij is als Salesmanager gestart bij DKSH - Holland Diervoeders voor de Premium Pet Food merken Iams & Eukanuba die eind jaren negentig overgenomen werden door Procter & Gamble waarna de samenwerking met Procter & Gamble prioriteit kreeg. Voor DKSH Benelux (onderdeel van DKSH Zwitserland) werd hij in 2007 gevraagd om de toenmalige algemeen directeur op te volgen. In die rol heeft hij vanaf september 2007 tot juli 2013 als Managing Director de organisatie geherstructureerd en geleid, de verkoop van het bedrijf aan het Belgische Group Depré begeleid en de integratie in de groep succesvol afgerond.

Expertise: Strategische planning, bedrijfsanalyse, business proces re-engineering, efficiency verbetering, ontwikkelen nieuwe strategieën, sales & marketing, assortimentsmanagement, opbouwen commerciële organisaties en teams, distributievraagstukken, logistiek. Schakelt snel tussen de cultuur en structuur van Multinationals en van Familiebedrijven op zowel management als operationeel niveau.

After studying Hotel Management and fulfilling the military service,  Freek soon focused on sales and marketing which was followed by a career in various sales positions in the hotel industry and in the Optics Industry at companies like Rodenstock BV and Carl Zeiss AG.  In 1996 he came to contact with the Pet Industry and he started as a Sales Manager at DKSH - Holland Diervoeders for the Premium Pet Food brands Iams and Eukanuba that were taken over by Procter & Gamble in 1999 which meant an intensive and interesting colleboration with P&G.  In 2007 he was requested by DKSH  Benelux (part of DKSH Switzerland) to succeed the  managing director of the company. in his role as managing director, Freek restructured the organization,  led the sale of the company to the Belgian Group Depré in 2011 and successfully completed the integration into the group.


Expertise: Strategic planning, business analysis, business process re-engineering, improved efficiency, development of  new strategies, sales& marketing, assortment management, building commercial organizations and teams, distribution issues and logistics.. Familiar with the culture and structure of Multinationals and Private held companies at both management and operational level.